Podczas tej lekcji przypomnisz sobie: główne wątki fabularne „Zemsty”, funkcję komizmu w utworze, najważniejsze informacje dotyczące trenu VII i VIII J. Kochanowskiego.
Dowiesz się, jak krok po kroku napisać opowiadanie spełniające kryteria egzaminacyjne. Poznasz cechy opowiadania.
Dowiesz się, jakie motywy są kluczowe w „Balladynie”J. Słowackiego. Przypomnimy sobie charakterystykę głównych bohaterów oraz możliwości wykorzystania utworu podczas egzaminu ósmoklasisty. Poznasz zasady konstruowania rozprawki, przydatne podczas egzaminu.
Dowiesz się, jak jest realizowany motyw przyjaźni i miłości na m.in. przykładzie ,,Małego Księcia” Antoine’a de Saint-Exupéry’ego, a także w utworach poetyckich. Będziesz w stanie wskazać i wyjaśnić różne ujęcia motywu miłości, podając przykłady z literatury
Podczas tej lekcji przypomnisz sobie: główne motywy występujące w powieści H. Sienkiewicza pt. „Quo vadis”, problematykę „Latarnika”: motyw tęsknoty za ojczyzną, motyw książki, motyw podróży – tułaczki i ich funkcje.
Zrozumiesz konstrukcję egzaminu i dowiesz się, czego się możesz po nim spodziewać. Poznasz typy zadań, które sprawdzają Twoją wiedzę z zakresu nauki o języku.
Podczas tej lekcji dowiesz się: na czym polega ludowość na przykładzie II cz. „Dziadów” i „Świtezianki”, powtórzysz zagadnienia związane z problematyką społeczną i moralną, dowiesz się, jak budowany jest nastrój grozy w analizowanych utworach i czemu służy.
Dowiesz się za co możesz stracić punkty na egzaminie ósmoklasisty tworząc krótkie formy wypowiedzi. Będziesz umiał/ umiała zredagować ogłoszenie, zaproszenie i instrukcję wg podanych wzorów.
Podczas tej lekcji powtórzymy: główne motywy występujące w powieści: patriotyzmu, przyjaźni, walki, heroizmu oraz kreacje głównych bohaterów: Rudego, Alka, Zośki.
Dowiesz się, dlaczego podział na epoki jest umowny. Będziesz umiał/ umiała podać cechy gatunkowe wybranych utworów.